Management Tools

Inspanningen meetbaar maken
om resultaten te verzekeren

Verbist en Verbist project management tools Management Consultants sinds 1990

management software

Geïnspireerd door het Managementmodel van Cameron & Quinn met zijn 8 Managementstijlen en bijhorende 24 Managementvaardigheden kwam het idee om 16 Management Tools aan te bieden voor de “Manager” om hem of haar doelgericht èn doelmatig te ondersteunen tijdens de uitvoering van zijn of haar “Rol” binnen de organisatie.

Dit idee kon enkel gerealiseerd worden door de intense en open-geest samenwerking tussen Vader & Zoon. Door de rijke ervaring in Managementadvies te combineren met de frisse & creatieve IT-kennis van een jonge Software Developer ontstond Coach 2 Lead.

Change Management

Ons team

Zaakvoerder
Zaakvoerder

Frank Verbist

Zaakvoerder

Zaakvoerder
Zaakvoerder

Robbin Verbist

Zaakvoerder

Conflict Management

Coach2Lead

Management System Software

16 Modules om effectiever, efficiënter èn met minder stress te werken. Responsieve Web Applicaties op PC, MAC, Tablet en Smartphone.

Meer informatie >

Coach2Lead
Management

Laatste blog artikelen


Ziekenhuis O.L.V van Lourdes te Waregem kiest C2L voor Compliance met ISO 27001!

Het Ziekenhuis werd als één van de eerste gecertificeerd volgens ISO 27001 inzake "Informatieveiligheid". Het c... Lees meer »

Quotes


Ik vind C2L het beste softwarepakket dat ik ken voor het opvolgen van een Kwaliteitsmanagementsysteem, zowel qua concept als gebruiksvriendelijkheid. Er zijn verschillende modules die via dezelfde "look & feel" werken zodat je snel weg bent met elke module. Met alle modules samen beschik je over een volledig arsenaal aan opvolgingstools om in een oogwenk de status van je kwaliteitsmanagementsysteem te monitoren. Ook erg handig is dat alle acties die uit alle modules komen gegroepeerd worden in één actielijst. Zowel handig voor de Quality Manager als voor de medewerkers. Tenslotte heb je uitgebreide rapporteringsmogelijkheden.

Dirk Van Hessche, Quality & Project Manager

Indigo (Sint-Denijs-Westrem)

Coach2Lead is een krachtig en paperless management tool. De doorgedreven naspeurbaarheid en borging van alle aspecten van hedendaags management maken het tot een onmisbare backbone voor een bedrijf dat toekomstgericht wilt handelen. Coach2Lead levert voordurend het bewijs dat er meer meetbaar is dan je zou denken.

Filip Warnier, Assistent Bedrijfsleider en Kwaliteitsmanager

Studieburo De Klerck Engineering (Brugge)

C2L is meer dan een programma. Het is een verlengstuk van onze organisatie. Naast de vertaling van de Norm is het tevens een managementtool die onze organisatie ondersteunt. Het werk vereenvoudigt hierdoor op managementniveau. Het is een complete leidraad van de werkingsstructuur die onze organisatie weergeeft. Op deze wijze kunnen mensen vlot integreren in ons bedrijf en snel aansluiten bij de ontwerpstructuur.

Kurt Delmeiren, Projectleider & Kwaliteitsmanager

Studieburo De Klerck Engineering (Brugge)

C2L is een sterk geïntegreerd systeem met een massa mogelijkheden. Eens je jouw weg erin hebt gevonden is het een uitstekende managementtool.

Wim Van Assche, Gedelegeerd Bestuurder

Eliona (Vilvoorde)

Dankzij Coach2Lead kunnen we op efficiënte en intuïtieve wijze alle aspecten van het Information Security Management System volgens ISO 27001 beheren.

Koen Verhulst, Data Protection Officer & Veiligheidsconsulent

O.L.V. van Lourdes Ziekenhuis Waregem

Sinds Espera Belgium met Coach2Lead werkt is het beheer van ons Kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001 er drastisch op vooruit gegaan. De interface is zeer gebruiksvriendelijk en het centrale beheer van alle Modules maakt het gebruik eenvoudig. Ons bedrijf had ook de noodzaak om een Accreditatie volgens ISO 17020 te behalen. Ook dit Managementsysteem wordt volledig beheerd in Coach2Lead waardoor beide ISO-systemen vlot in elkaar overlopen en de complexiteit zo laag mogelijk blijft. De Applicatie wordt dagelijks gebruikt en is voor ons onmisbaar geworden.

Tim Moons, Technical Manager

Espera Belgium BVBA (Holsbeek)

La Redoute werkt sinds 2017 met Coach2Lead. Deze software bestaat uit diverse interessante Tools die met elkaar kunnen communiceren. Onze Klantrelatie-afdeling werkt met 3 Modules : Process & Risk Management (om de werkmethodes te definïeren en elk teamlid hierin op te leiden), Competence Management (voor het uitvoeren van periodieke Evaluaties van de Medewerkers, zowel in Estaimpius als in Casablanca) en Action Plan Management (om alle Acties te beheren). Met deze 3 Applicaties kunnen mijn Medewerkers ten allen tijde hun Procedures raadplegen, zichzelf Evalueren via een 360° Feedback-benadering èn commentaar toevoegen bij hun individuele scores en met elkaar communiceren bij de uitvoering van hun toegewezen Acties. De Evaluatiecriteria komen rechtstreeks uit de betrokken Processen en worden aangevuld met Criteria uit het C2L-Competentiewoordenboek. Na een Evaluatie kan elke Medewerker zijn of haar resultaten bekijken en hieruit leren om hun prestaties te verbeteren. De Look & Feel van C2L is uniek en de eenvoud om ermee te werken bijzonder! Het is een krachtig platform en laat ons toe om snel en op eenvoudige wijze aanpassingen door te voeren. Kortom, werken en samenwerken wordt met Coach2Lead leuk, effectief èn tijdsbesparend. 

Maureen Germonprez, Responsable Relation Client

La Redoute (Estaimpius)

SPA (Staff Planning & Agenda), op-maat ontwikkeld door V&V voor La Redoute, bestaat nu ongeveer 2 jaar. Bij La Redoute was er toen een hoge nood aan nieuwe software voor het Personeelsbeheer. Deze Applicatie beheert werkuren, overuren, verlofaanvragen en ziektedagen en dit van alle Medewerkers, zowel individueel als per team. Alle gebruikers kunnen bovendien hun persoonlijk overzicht raadplegen! Ik kan dus, dankzij SPA, met kennis van zaken een verlof goed- of afkeuren en dit in functie van de werkplanning per dag, week, maand èn per team! De Manager ontvangt een email en kan direct een verlofaanvraag behandelen. Medewerkers vragen zelf hun verlof aan via hun mobiel, hun PC thuis of op het werk. Zo is de verlofregistratie altijd duidelijk èn up-to-date. Kortom, deze op-maat-software is een handige oplossing voor ons Personeelsbeheer èn Forecasting. SPA biedt gebruiksgemak, een direct overzicht èn vooral tijdsbesparing!

Maureen Germonprez, Responsable Relation Client

La Redoute (Estaimpius)

L'outils C2L est très pratique pour le suivi des collaborateurs et leurs montés en compétences. Avec l'auto-évaluation le Conseiller se remet en question lui-même et ca nous permet de faire un calibrage entre les évaluateurs et le Conseiller, comme ça on sera tous sur la même lonquer d'onde. Puis avec les reports, on peut suivre de près l'évolution des Agents et les résultats du coaching. Je suis très satisfait!

Mehdi Guemra, Superviseur

Comdata Maroc

Referenties


HaTwee - Lichtervelde

Distributie Poederlak
Invoering QMS

Hans Hooiberg & Anne Mie Scheldeman
Zaakvoerders

HaTwee - Lichtervelde

BME & Services - Gent

Manufacture of Filter Candles (Brink Mist Eliminators) to control emission of stack gas in Chemical Plants
ISO 9001

Philippe Bontinck
Zaakvoerder

Espera Belgium - Holsbeek

Verkoop, Plaatsing, Onderhoud & Herijken van Weeg- & Etiketteermachines
ISO 9001 - ISO 17020

Herwig Smeets / Tim Moons
Managing Director / Technical & Quality Manager

Espera Belgium - Holsbeek

O.L.V van Lourdes Ziekenhuis - Waregem

Patiëntenzorg
ISO 27001 / ISO 27002

Koen Verhulst
DPO

Contec - Antwerpen / Kortrijk

Improving & Automating Industrial Processes and Machines
ISO 9001 - ISO 45001 - ISO 27001 / ISO 27002


AZ Maria Middelares - Gent

Patiëntenzorg
ISO 27001 / ISO 27002

Afdeling IT
DPO

Smart Secure Warehousing - Zeebrugge

Truckwash & Shunting
ISO 9001

Peter Notman
Zaakvoerder

Merkator - Asse

Design, Production, Implementation, Maintenance and Support of ICT Solutions and Services for Telecommunication, Utilities & Smart Cities
ISO 9001

Vincent Maenhaut
COO & Software Quality Manager

La Redoute Belgium - Estaimpius

Mode & Levenstijl (Online Verkoop)
Ontwikkeling Applicatie Personeelsbeheer - Toepassing "Proces- & Competentiemanagement" in C2L

Maureen Germonprez
Responsable Relation Clients

La Redoute Belgium - Estaimpius

Studieburo De Klerck & De Klerck Engineering - Brugge / Gent

Engineering in Technieken & Stabiliteit
ISO 9001

Kurt Delmeiren & Filip Warnier
Quality Managers

Studieburo De Klerck & De Klerck Engineering - Brugge / Gent

Quali Steel Coat - Zürich (Zwitserland)

Kwaliteitslabelorganisatie
Ontwikkeling Applicatie Certifiaatadministratie

Roel Dijkman
President

West Recycle - Oostende

Verwerking Afvalstoffen (Circulaire Economie Bouwsector)
ISO 9001


Fleur - Zonnebeke

Groothandel in Planten & Toebehoren voor Groenspecialisten
Toepassing "Psychometrics" in C2L bij Selectie & Coaching van Medewerkers

Lien Vanpoucke
HR Manager

Jan Yperman Ziekenhuis - Ieper

Patiëntenzorg
ISO 27001 / ISO 27002

Afdeling IT
DPO

UZ Gent

Patiëntenzorg
ISO 27001 / ISO 27002

Afdeling IT
DPO

VOM - Leuven

Promotie & Kennisdeling Oppervlaktebehandeling Technologie
Toepassing "Meet & Act" in C2L voor Bestuurs- & Werkgroepvergaderingen

Ives De Saeger
Voorzitter

Indigo Belgium - Gent

Beheer Off- & On-Street Parkeren
ISO 9001

Kristel Verheyen
Quality & Project Manager

Indigo Belgium - Gent

Sint-Andries Ziekenhuis - Tielt

Patiëntenzorg
ISO 27001 / ISO 27002

Afdeling IT
DPO

Postalia Belgium (EasyPost) - Moeskroen

Ophaling & Verwerking Bedrijfspost
ISO 27001 / ISO 27002

Afdeling IT
DPO

Unique System - Werkendam (Nederland)

Sales & Rental, Engineering, Manufacturing & Maintenance of Diving & Life Support Equipment, Specialised Boats and Medical Technology
ISO 9001

Wilbert Beilsma / Marchel Werkman
Managing Director / Quality Manager

Unique System - Werkendam (Nederland)

De Dageraad - Kontich

Begeleiden Doelgroep-Medewerkers in Competentieontwikkeling met als doel door te stromen in de reguliere Arbeidsmarkt
ISO 9001


Decock Plants Komen & Mojo Ethiopië

Productie van Vol-, Halfwas- (België) & Jongplanten (Ethiopië)
Invoering TQM

Ludo Decock
Ondernemer

Decock Plants Komen & Mojo Ethiopië

Interwest - Veurne

Maatwerkbedrijf
ISO 9001 / ISO 14001 / ISO 45001


AZ Sint-Vincentius - Deinze

Patiëntenzorg
ISO 27001 / ISO 27002

Afdeling IT
DPO

Management System Applications


Synergy Management

Een snelle en eenvoudige methode om inzicht te verkrijgen in je dominante Teamcultuur en de nodige Acties om tot synergie te komen binnen de groep. Synergy Management voorkomt dat een Manager onbewust is over de perceptie van de Teamleden over zijn/haar Leiderschap èn de gevolgen hiervan (tenzij via "hearsay"). Lees meer »

Meet & Act Management

Het in “groep” samen komen om in de kortst mogelijke tijd de nodige informatie uit te wisselen èn problemen aan te pakken. Meet & Act Management voorkomt dat Vergaderingen onvoldoende voorbereid van start gaan, inefficiënt verlopen, zonder duidelijkheid omtrent Wie Wat doet tegen Wanneer en waarbij de Notulen op zich laat wachten. Lees meer »

Process & Risk Management

De beheersing van Processen eenvoudig en inzichtelijk vastleggen, Risico’s indijken, inspelen op Opportuniteiten en het geheel vlot communiceren met alle betrokkenen. Process & Risk Management voorkomt het ontbreken van uniformiteit in Procedures, lastige updates, manuele registratie van wijzigingen en verspreide rapportering van Risicoanalyses voor QSHE. Lees meer »

Audit Management

Een systematische & kritische doorlichting van de organisatie met planning, opvolging & beoordeling van Acties op effectiviteit. Audit Management voorkomt dat men de toegevoegde waarde van een "doorlichting" verliest door het ontbreken van een stapsgewijze aanpak van initiatie tot en met afsluiting. Lees meer »

Management Skills Survey

Feedback krijgen van de mensen die je dagelijks leidt. Lees meer »

Action Plan Management

Overzicht & Inzicht behouden in alle eigen en gedelegeerde Acties brengt rust en geeft een onderbouwd gevoel van beheersing en focus op voortgang. Lees meer »

Improvement Management

Stap-voor-stap continu verbeteren (Kai-Zen) vanuit diverse “bronnen”, zoals Risicoanalyses, intern vastgestelde Tekortkomingen, Klantenklachten, Issues met Providers en Afwijkingen vastgesteld tijdens Audits. Improvement Management voorkomt dat relevante problemen niet worden geregistreerd en dat er geen grondig oorzakenonderzoek plaatsvindt . Lees meer »

Change Management

Telkens we willen/moeten veranderen weten we dat er heel wat mensen weerstand zullen bieden. Dit vooraf goed kunnen inschatten helpt je om de onzekerheden weg te nemen en de weg te effenen voor de nodige “changes”. Change Management voorkomt dat het doorvoeren van veranderingen een voedingsbodem schept voor rebellie enerzijds of onverschilligheid anderzijds. Lees meer »

Values & Emotions Management

Weten wat mensen energie geeft, wat hen energie opslorpt en waarom ze zich gedragen zoals ze zich gedragen is essentieel voor effectief Leiderschap. Values & Emotions Management voorkomt dat de Leider niet weet wat zijn Medewerkers echt (de)motiveert en vanuit welke levensopvatting ze beslissingen nemen.. Lees meer »

Training & Experience Management

Medewerkers systematisch begeleiden bij het doorlopen van hun initiële en verdere Training èn Kwalificaties en Ervaringen documenteren. Training & Experience Management ontneemt de Leider alle hinderpalen om Trainingsplannen mèt directe communicatie tussen de betrokkenen op te zetten. Lees meer »

Strategy Management

"Weten waar naartoe om te vermijden dat je ergens anders terecht komt", is een stuk levensfilosofie welke ook voor organisaties geldt! Strategy Management voorkomt een gebrekkig inzicht in de Risico's & Opportuniteiten (Wei-Chi) van de onderneming èn vermijdt dat mooie Strategische Plannen in de schuif belanden. Lees meer »

Competence Management

De nodige Competenties in huis krijgen èn houden èn verder ontwikkelen in een steeds veranderende omgeving. Competence Management voorkomt onvoldoende gedefinieerde Competenties en frustraties door Evaluaties zonder wederzijdse feedback. Lees meer »

Provider Management

Ook je "Partners" helpen actief mee aan het realiseren van je Doelen. Met deze Tool je kritische "Providers" opvolgen, periodiek evalueren en van daaruit de samenwerking tot een succes uitbouwen. Provider Management voorkomt het gebrek aan feitelijke onderbouw voor noodzakelijke verbetering van de samenwerking. Lees meer »

Customer Focus Management

Inzicht verkrijgen in de perceptie van je belangrijkste Klanten is een absolute voorwaarde om net datgene te doen wat hen toegevoegde waarde biedt. Customer Focus Management voorkomt dat men de voeling verliest met de markt en niet gepast of tè traag reageert op negatieve percepties. Lees meer »

Performance Management

Verhoogde resultaatgerichtheid door focus op de vereiste inspanningen. Een resultaat is niet te beheersen, de weg er naartoe wel! Performance Management maakt komaf met vage Doelen en tijdrovende off-line rapportering. Lees meer »

Time Management

Efficiënter gebruik van het enige wat niet te koop is, TIJD! Jouw tijd en dat van anderen. Time Management voorkomt het gebrek aan inzicht op de werkelijke tijdsbesteding en productiviteit van jezelf en je Medewerkers. Lees meer »

Role Management

Geen “zwevende” Verantwoordelijkheden en Bevoegdheden, maar een duidelijk afgesproken Rolverdeling. Role Management voorkomt, door synchronisatie met Process Management, het bestaan van niet actuele Functie- & Taakbeschrijvingen. Lees meer »

Project Management

Mensen over de grenzen van hun Positie heen laten samenwerken om binnen een scherp tijdsschema en met beperkte middelen een Projectdoel te realiseren. Project Management reduceert het spanningsveld tussen focus op het "project" en het "normale werk" en voorkomt dat Projectmanagementprincipes verwaarloosd worden. Lees meer »
Risicoanalyse